Pagini

duminică, 18 septembrie 2011

ZILELE BUCURESTIULUI, 2011.


Bulevardul Unirii 
Daca tot  s-au implinit niste ani de la prima atestare documentara (cica 552) hai sa vedem cateva imagini proaspete. Le-am "captat" azi dimineata in Centrul Civic si in Centrul Istoric. Remarcati usoara tendinta de schimbare in bine a Centrului Istoric. Mai sunt insa multe de pus la punct acolo. Viteza melcului ne omoara! Cred ca intr-un an, acea zona putea fi atractia turistica a Romaniei. Nu glumesc. Din pacate, parca se lucreaza "pe bucati".



Biserica " Bucur Ciobanul" cea mai veche din capitala

Dovada vechimii bisericii "Bucur Ciobanul"

 

Camera de Comert si Industrie



De cand n-ati mai vazut Hanul lui Manuc?



Trei capodopere arhitectonice: Muzeul de Istorie (stanga), CEC-ul si Carul cu bere



BNR
Biserica Stavropoleus (minunatie!)



           


















Chiar asa, Teatrul...de pe Lipscani

Biblioteca Nationala (actuala)


Biblioteca Nationala (viitoare)

Va puteti imagina aceasta strada din Centrul Istoric, acum un an?



Biserica "Sfantul Anton" Nu este cea mai veche







Cea mai veche este biserica "Bucur Ciobanul"




Un "bonus aniversar" primit de la sTOPs







                                        

11 comentarii:

  1. Ică, nu mă ambiţiona, că dacă o să postez şi eu nişte poze din Sectorul 5, te dau gata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai, prima data cand am fost in Bucuresti era prin anii 70/75 . Tatal meu era la Academie si mergeam la el in vizita. Bucurestiul era mult mai placut, mai real, mai plin de poveste. Si sunt curios cum era acum 100 de ani. Incet , incet stergem istoria din el.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut. Iliuta! Chiar vreau sa vad cum faci la ambitie. Poate ne da coana Udrea vreo recompensa, ca-i facem reclama de trei frunze...pe gratis.
    Hai, te astept cu minuni!Sunt deja gata...sa vad.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut, Piciule! Asa este, ai dreptate. Bucurestiul acelor ani era foarte frumos. Numai ca atunci avea aproape un milion de locuitori si vreo 5000 de autoturisme particulare. Compara acum cu 2,5 milioane de locuitori si aproape un milion de autoturisme. Greu, nu-i asa? Eu sustin insa ca poate fi la fel de frumos si acum. Lipseste insa ceva. Nu e vorba de educatia cetatenilor in a pretinde dar si a mentine un oras curat, ci de o decizie majoritara a Consiliului General. Si cum acus incep alegerile, tare mi-e teama ca Centrul Istoric va ramane in stadiul actual.
    S-auzim ca va fi mai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ică, nu am zis că şi aş avea pozele. Dar, chiar dacă le-aş avea, cred că nu ar fi bine să le postez. Să nu care cumva să le vadă vreun străin, că-şi schimbă părerea despre Bucureşti...

    RăspundețiȘtergere
  6. @ TOP GUN:
    Dacă treci pe aici zilele astea, îţi sunt dator cu nişte mulţumiri pentru vizita şi aprecierile în legătură cu cele două bloguri.
    Nu înţeleg de ce ţi se pare complicat să postezi un coment. Dacă reuşesc să o fac eu, care sunt mai bătrân şi mai nepriceput, nu ştiu de ce nu ai reuşi. Mai încearcă! Şi te mai aştept pe la mine! Tulburel nu am. Era doar o încercare de a intra în discuţie în legătură cu băutura miraculoasă recomandată de Ică...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ilie@ M-ai lasat mut! Poze nu, tulburel, nu. Merge si-o limonada.
    Apropo: in ce fel isi poate schimba parerea strainul,in bine, sau in rau?

    RăspundețiȘtergere
  8. Ică, dacă vrei să ştii cum îşi va schimba un străin părerea despre Bucureşti, fă-ţi şi tu un drum prin Sectorul 5! Ai grijă să nu te prindă noaptea!

    RăspundețiȘtergere
  9. Iliuta, uita-te putin la prima poza postata mai sus.Partea dreapta,cum privesti,apartine sectorului 5, inclusiv Palatul Parlamentului, ca zona administrativa, iar partea staga,sectorului 4.Nu stiu (doar imi imaginez) cum este la periferia sectorului, dar aici, in centrul civic, sectorul 5 le "bate" pe celelalte.Marturisesc ca n-am fost niciodata in Ferentari. Dar Rahova mi se pare OK.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Biliuta
    Si sectorul 5 are partea lui frumoasa, ca nu e tot numai Ferentari si Zabrauti! Uite, eu am serviciul in zona Cotroceni si imi place!
    @Ica
    Am petrecut cateva ore duminica prin Bucuresti, in centrul vechi. Lume multa si buna, dar si mult comert de prsot gust. Astai suntem noi, nu ne putem schimba.

    RăspundețiȘtergere
  11. Elena@ Sarut mana! Sper sa apuc ziua in care voi vedea Centrul istoric refacut in totalitate. Cum Dumnezeu altii au putut sa reabiliteze cladirile monument si zonele istorice, pentru a atrage cat mai multi turisti, iar noua nu ne ajung 20 de ani. Dau exemplu, dintre capitalele "fostelor", capitala Estoniei, Talinn. Desi cu o suprafata redusa, centrul istoric de aici iti lasa impresia ca acele cladiri si strazi, abia fusesera construite.Asa de bine fusesera restaurate. Parca erai cu cateva secole inapoi, in timp.
    Si asta era prin anul 2001.

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti ceva de spus, exprimati-va aici: