Pagini

joi, 29 decembrie 2011

REZULTATELE CONCURSULUI DE EPIGRAME


Premiul special, "votul de taur" pentru tupeu si declansarea cu anticipatie a campaniei electorale 2012, Elena Udrea
zisa si tanti Nuti din Plescoi, care-a pus biciul pe boi.




INTRE ASOMAREA PORCULUI, SI DECIZIA JURIULUI
Am lipsit cateva zile din blogosfera fiind chemat de catre sTOPs, la mosia lui din Druidu, Iamolita, sa-l ajut sa taie porcu’ si sa punem la cale problemele de jurizare ale concursului de epigrame cu ani, bani si bici. Cum concurenta la tema n-a rupt gura targului, adica nimeni nereusind sa faca din rahat bici, si nici bani, in ani,  ne-am hotarat sa asomam porcu’ asa cum zicea doamna Uniune.  Ca sa nu-i dam porcului cine stie ce licoare interzisa, am gustat-o. Si am tot gustat, am tot gustat, tuica de prune, din duzii de la Druidu, pana am uitat de porc si i-am consumat bietului animal, ratia de asomare. Pe la pranz, porcu’ guita de foame, iar noi continuam sa cautam varianta de sacrificiu incercand si licoarea din damigeana  scoasa din beci de gazda, cu intentia de a-i turna continutul in troaca godacului, sa se bucure si el de bucuria noastra, aparuta asa, din senin. Cand am terminat jumatate din damigeana am uitat ca porcul nu fusese imbatat si ne-am decis sa-l sacrificam. In conditiile in care, vederea ne era cam tulbure, din cauza de tuica, ceata si cataracta, am pus mana pe animal, si i-am facut felul. Cum ceata devenise de nepatruns, s-o tai cu cutitul, cum se spune, n-am vazut ca nimerisem boul in locul porcului, dar ce mai conta, la starea in care ne gaseam, eram capabili sa sacrificam tot septelul comunal.  Observand totusi, confuzia am abandonat proiectul porcesc, am chemat niste vecini cu mintea limpede, si i-am rugat sa ne ajute, sa mutam boul, victima confuziei,  in cocina, si sa execute sarificiul porcului, in mod  traditional. In aceste conditii ne aflam cand, cu jumatatea plina a damigenei, ne-am retras sa analizam epigramele trimise. Vreti sa stiti ce-a iesit, dupa dezbateri furtunoase, care au durat pana ce s-a consumat pomana porcului? Am fost exclus din juriu, sTOPs luand, pana la urma, singur, decizia referitoare la premii.
CITITI AICI DECIZIA STOPSISTA:
DATORITĂ SLABEI PARTICIPĂRI SE PREMIAZĂ la EXCEPȚIONAL un membru ... al  JURIULui !
ORGANIZATORUL A FOST EXCLUS DIN JURIU DE organul CNAv.
LOCUL I FANX alias STOPS
LA 2 COLONEI scumpici
Noi urăm pocnind din bici:
Succes și la premii ... bani
La anul și LA MULȚI ANI !
PROZODIE 10, ORIGINALITATE 10 +, POANTA 10
TOTAL 10 CU + 

LOCUL II NEACȘU
Nu mi-e frică nici de bici ...
....................................
P=8, O=9, POANTA=7
TOTAL 8

LOCUL III NU SE ACORDĂ
MENȚIUNI
BILIUȚĂ CU P=7, O=10, POANTA=10+
TOTAL 9 CU + (CU PLUS DAR HOROR CONCURS!!î)


Acum, intr-o stare normala, va comunic decizia mea referitoare la acest concurs:
Locul I, Karadeniz si Neacsu, media 9, cu felicitari sincere. Bravo voua!;
Locul II – Colo Nelu, media  8,50;
Locul III – nu se acorda;
Premiul special, biliuta.
Multumesc tuturor participantilor la acest concurs, si le urez un an nou fericit , cu sanatate,  impliniri si bucurii! Aceleasi urari le adresez, de asemenea, prietenilor mei virtuali, precum si cititorilor acestui blog.
LA MULTI ANI, 2012!

joi, 22 decembrie 2011

Sarbatori fericite! La multi ani!

SA AVETI SARBATORI DE IARNA, ASA CUM LE DORITI!
SANATATE MAXIMA SI FERICIRE! LA MULTI ANI!
VA OFER TREI COLINDE ORTODOXE, IN INTERPRETAREA CORALEI "TRINITAS".












miercuri, 7 decembrie 2011

DIETA, IN FUNCTIE DE GRUPELE DE SANGE





In cazul in care, dupa ce veti citi pe aici,  s-ar putea sa constatati ca toata viata ati mancat « contra naturii », nu trebuie sa disperati. Daca n-ati resimtit vreo problema de sanatate puteti continua, pana la adanci batraneti. In caz contrar, incercati si variantele de diete propuse, ca nu aveti ce pierde ! Ssunteti  supraponderali ? Aatunci e musai sa verificati daca,  mancand asa cum se recomanda , puteti ajunge la o greutate normala. 
MULT SUCCES !
Exista o stransa legatura intre grupa de sange, alimentatie si sanatatea oamenilor. Putini oameni se gandesc la implicatiile grupei sanguine desi aceasta reprezinta o forta genetica puternica. Grupele sanguine sunt fundamentale in logica suprema a naturii, urmand un traseu neintrerupt de la cel mai timpuriu moment al creatiei umane pana in prezent. Grupele sanguine pot fi folosite ca amprenta celulara si ne dezvaluie multe mistere ce marcheaza starea noastra de sanatate sau de boala. Din acest punct de vedere este valabila zicala: "mancarea unui om este otrava altuia" . Stiinta grupelor sanguine permite alegerea unei alimentatii adecvate pentru prevenirea unor boli, incetinirea imbatrinirii, tratarea obezitatatii.

Sfatul nostru este sa urmezi dieta grupei sanguine cel putin doua saptamani si vei sesiza in aceasta perioada multe schimbari: un nivel mai crescut de energie, scadere in greutate (sau crestere, dupa caz), o reducere a tulburarilor digestive, ameliorarea problemelor cronice de sanatate.
Fiecare om este unic, avem nevoi nutritionale diferite; de aceea singura modalitate de a mentine sanatatea sau de a vindeca boala este adaptarea hranei la nevoile specifice fiecarui individ. Grupa sanguina este cheia care descuie usa spre misterele sanatatii, bolii, longevitatii, vitalitatii, echilibrului emotional, ea determina rezistenta fata de boli, eficienta cu care ardem caloriile, raspunsul la stres si insasi personalitatea noastra.

Analiza grupelor sanguine a furnizat explicatii privind faptul ca unii oameni sunt capabili sa piarda in greutate urmand anumite diete, in timp ce altii nu, unii oameni isi mentin vitalitatea la varste inaintate in timp ce altii se deterioreaza fizic si mentalFiecare grupa sanguina contine mesajul genetic al alimentatiei si comportamentului stramosilor nostri.
 Fiecare grupa sanguina contine mesajul genetic al alimentatiei si comportamentului stramosilor nostri.

Istoria umanitatii este istoria supravietuirii. Viata in timpurile stravechi era scurta, brutala si grea. Diferenta dintre grupele sanguine reflecta in ultima instanta capacitatea de adaptare a omului la diferite solicitari din partea mediului exterior. 
Grupa 0 semnifica "vechimea". Primii oameni erau vanatori iscusiti, deci carnea (proteinele) reprezentatau principala sursa de energie. Acesta a fost momentul in care atributele digestive ale grupei 0 s - au definitivat. Omul cu grupa 0 hranit cu proteine are un sistem imunitar puternic, este viguros si rezistent. Intre sange si alimentele consumate se produce o reactie chimica care face parte din mostenirea genetica, din acest motiv sistemul digestiv si imunitar este influentat si acum, de alimentele pe care le consumau stramosii cu aceeasi grupa sanguina. Dupa ce vanatul s - a imputinat oamenii au plecat in cautarea hranei in alte zone ale globului. De aceea grupa 0 este predominanta si este "donator universal".
CARACTERISTICILE GRUPEI 0                           
      CONSUMATOR DE CARNE
 Tract digestiv viguros, dar cu aciditate crescuta; Sistem imunitar hiperactiv;
Intoleranta fata de adaptarile la dieta si la mediul inconjurator;  Raspunde optim la stres printr - o activitate fizica intensa;
Necesita un metabolism eficient pentru a se mentine suplu si energic prin suplimentarea alimentatiei cu iod si calciu;
In ceea ce priveste personalitatea, grupa 0 poarta o memorie genetica de putere, rezistenta, indrazneala, incredere in fortele proprii, putere de concentrare, actiune si un dezvoltat simt de autoconservare.
Recomandari pentru controlul greutatii

Exista mai multi factori care influenteaza cresterea in greutate pentru grupa 0:
Reglarea tiroidiana. Oamenii cu grupa 0 au tendinta spre hipotiroidism (nivelul scazut al hormonilor tiroidieni, lipsa iodului). Efectele hipotiroidismului sunt: cresterea in greutate, retentie de lichide, scaderea masei musculare si oboseala.
Factorul principal al cresterii in greutate este glutenul care se gaseste in toate produsele pe baza de grau.
Urmand dieta grupei 0 prin reducerea consumului de cereale, paine si paste fainoase se constata scaderea in greutate.
Alimentele care favorizeaza cresterea in greutate pentru grupa 0: graul, porumbul, fasolea uscata, lintea, varza, conopida, mustarul.

Alimente benefice care favorizeaza scaderea in greutate pentru grupa 0: sarea iodata, pestele, ficatul, carnea rosie (vita), spanacul si toate legumele verzi.
Recomandari generale pentru dieta grupei 0
     Sintagma "suntem ceea ce mancam" trebuie sa va atraga atentia asupra alimentelelor din comert si in ce masura sunt apropiate de ceea ce ofera natura.
Se recomanda alimentatie bazata pe proteine: carne slaba de peste, pui, vita, cat mai proaspata fara adaos de conservanti si alti aditivi. Se vor evita mezelurile preparate industrial.
Foarte benefice sunt alimentele marine (surse de iod, regleaza functia tiroidiana) care trebuie sa reprezinte o componenta majora a dietei grupei 0.
Persoanele cu grupa 0 trebuie sa reduca produsele lactate in special laptele dulce (intoleranta la lactoza). Deoarece calciul este foarte necesar, se recomanda suplimenti alimentari de calciu (mai ales pentru femei). Alternative excelente sunt: branza de soia, laptele de soia.
Dintre uleiuri si grasimi se recomanda uleiul de masline. O sursa benefica de proteine si grasimi vegetale sunt: nucile si semintele crude de dovleac.
Legume deosebit de benefice: toate legumele verzi, hrean, ceapa, usturoi, gulii. Fasolea uscata trebuie evitata sau consumata cu moderatie sub forma de garnitura.
Persoanele cu grupa 0 nu tolereaza produsele din grau. Nu se recomanda paine, paste fainoase si dulciuri realizate pe baza de faina de grau deoarece glutenul din cereale incetineste metabolismul si transforma hrana in depozite de grasimi.
          Fructele sunt recomandate in cantitati cat mai mari fiind o importanta sursa de fibre, vitamine si minerale. O alternativa excelenta la paine si paste fainoase. Daca vei manca un fruct in loc de paste sau piine organismul va primi mai multe principii nutritive si vei atinge mai usor obiectivele legate de controlul greutatii. Fructe deosebit de benefice sunt: prunele, smochinele, ananasul. Este bine sa reduceti sau sa evitati urmatoarele fructe: pepene galben, banane, capsuni, portocale, mure.
Sucuri de fructe si legume cu continut scazut de zahar. Sucurile de legume sunt preferabile celor de fructe.
Condimentele care trebuie evitate sunt: otetul, piperul, mustarul.
Bauturi recomandate in cantitati moderate: bere si vin rosu.
Trebuie evitate sau reduse: cafeaua, bauturile alcoolice distilate, bauturile racoritoare sintetice, ceaiul negru. Se recomanda ca tel final eliminarea cafelei. Ceaiul verde este o buna alternativa pentru cafea.
Exercitiul fizic, munca fizica, reprezinta cel mai bun antidot pentru cei din grupa 0 impotriva stresului, depresiei, oboselii si insomniei.

marți, 6 decembrie 2011

CADOURI IN CIZME

LA MULTI ANI celor care poarta prenumele NICOLETA, NICULINA, NINA, NICOLAE, NICU!
Si tuturor celor, al caror prenume deriva din acestea!...

M-am uitat dimineata in cizme. Iata ce am gasit:
factura energie electrica - 245 lei;
factura cablu TV, telefon, internet - 98,4 lei;
facturi abonament telefoane mobile 299 lei; (260 cadoul oferit de fiica-mea, care a uitat sa se opreasca din vorbit)
extrasul din lista de intretinere pe octombrie - 465 lei; (energia termica  numai pentru 15 zile).
bonurile de cumparaturi din week-end-ul trecut, -  623 lei. (strictul necesar pentru familie,timp de  o saptamana)
Si mi-a mai scris un biletel, in care-mi spune ca mai are "cadouri" , dar le lasa pentru varu' sau, mos Craciun. Cica sa-mi mai aduca si ala ceva.
Cat o mai fi dobanda la credite? Ca s-ar putea sa ma-mprumut si eu. Daca statul, cat e el de stat, se imprumuta la FMI fara sa-si faca probleme, eu de ce sa nu ma imprumut la o banca? Cum, cu ce girez? Cu viata!
Cam darnic mos Nicolae, ce ziceti?



sâmbătă, 3 decembrie 2011

DIN CICLUL "SĂ FIŢI SĂNĂTOŞI!" : 100 de alimente care îţi protejează principalele organe



Asa cum v-am obsnuit deja, periodic, va "servesc"  cate o lectie de sanatate.
Nutriţioniştii germani au răspunsul! 
Ei au stabilit care sunt cele mai sănătoase 100 de alimente care îţi protejează principalele organe. 
 Lista acestora a fost publicată  în ziarul Bild din Germaniaşi a făcut deja furori în întreaga lume. 
În cazul legumelor şi fructelor se recomandă ca acestea să fie consumate proaspete sau congelate, iar plantele medicinale indicate de medicii germani trebuie administrate sub formă de infuzii, comprese sau tincturi. 

Piele/păr

 1. Pepenele. 
Are foarte puţine calorii şi e un fruct excelent pentru menţinerea fermităţii pielii.
 2. Iaurtul degresat.
Are o concentraţie ridicată de vitamina A, iar bacteriile sale îmbunătăţesc aspectul pielii.
 3. Grâul. 
Are calciu, acizi graşi, dioxid de siliciu - provizii de sănătate pentru piele, păr şi unghii. 
 4. Orzul. 
Conţine substanţe bioactive, înfrumuseţează şi revitalizează.
 5. Cimbrul.
     Curăţă organismul şi redă strălucirea pielii.
 6. Hreanul.
 Regenerează părul, pielea şi unghiile, mulţumită substanţelor active conţinute.
 7. Muştarul. 
                                                                                      Reglează fluxul sangvin la nivelul pielii. 

Rinichi 





8. Sfecla roşie.
 Stimulează arderile celulare.
 9. Vişinele.
 Conţin potasiu, substanţă pe care rinichii "se luptă" să o elimine din sânge, când e în exces. 
 10. Castravetele.
 Are multă apă şi stimulează activitatea rinichilor
11. Ţelina.
 Protejează rinichii de viruşi.
12. Varza roşie. 

Aminoacizii şi proteinele sale acţionează ca un  filtru pentru rinichi.
13. Gulia. 

Vitamina C protejează celulele renale, iar fierul şi fosforul energizează.
14. Ridichea neagră.

 Are proprietăţi de antibiotice naturale. 
15. Varza murată.
 Detoxifică întregul organism.
16. Hrişca.
 În medicina complementară, e folosită ca produs dietetic în cazul bolilor de rinichi şi în diabet.
E eficientă dacă suferiţi de hipertensiune arterială.
17. Pătrunjelul.
Deţine combinaţia ideală de minerale pentru a curăţa rinichii. 

Oase 

18. Migdalele.
 Conţin magneziu, care ajută oasele să rămână sănătoase.
19. Spanacul.
Aduce în organism necesarul de calciu pentru rezistenţa oaselor şi funcţionarea muşchilor.
20. Meiul.
 Deosebit de bun pentru copii, cărora le întăreşte dinţii, oasele şi le stimulează creşterea.
21. Secara.

 Benefică pentru dinţi, oase şi muşchi. E o sursă ideală de oligoelemente, cum ar fi B-vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier şi zinc.
22. Brânza.

 Este o sursă de calciu, contribuind la întărirea oaselor. 
                                                                        
                                  Intestine/stomac 
23. Tinctura de fenicul.
 Protejează mucoasele intestinale.
24. Păstârnacul.

 Stimulează digestia.
25. Mango. 

Are vitamina A şi antioxidanţi ce apără mucoasa intestinală. 
26. Arpacaşul. 
Aduce în organism necesarul de fibre, magneziu şi fosfor pentru o digestie sănătoasă.
27. Mărarul. 

 Ameliorează indigestia.
28. Soia. 

Are proprietăţi anticancerigene.
29. Nucile.

 Conţin o formă purificată de Omega 3, care ajută la reducerea riscului de cancer al intestinelor. 
                                                                           
                                                                              Ficat 

 30. Anghinarea.
 Are proteine regenerative, iar acidul folic şi antioxidanţii săi previn bolile hepatice.
 31. Sucul de ridiche.
 Stimulează secreţia bilei.
 32. Conopida.
 Contribuie la protejarea şi îmbunătăţirea activitatii ficatului. 
33. Drojdia de bere.
 E o importantă sursă de vitamina B, detoxifică ficatul.
34. Năsturelul (Nasturtium Officinale). 

E folosit la producerea muştarului şi a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei şi al ficatului.
35. Păpădia. 

Reduce colesterolul şi ajută la buna funcţionare a ficatului. 
36. Laptele. 
Apără ficatul de diferite afecţiuni frecvente.
37. Menta.

 Uleiurile sale esenţiale stimulează secreţia biliară şi ajută la calmarea crampelor.
38. Carnea de iepure.

 Degresează ficatul.
39. Carnea de vită şi de mânzat. 

Conţine vitamina B, fier şi proteine de bună calitate. 
                                                                    
                                                                        Creier 

40. Lintea.
 Conţine proteine, glucide şi lecitina de care au nevoie celulele creierului.
41. Quinoa. 

Bogat în fier, întăreşte memoria şi încetineşte procesul de îmbătrânire.
42. Carnea de pasăre de curte. 

Are grăsimi şi uleiuri care oferă energie celulelor nervoase.
43. Fasolea.

 Creşte puterea de concentrare. 
44. Oul.
 E o sursă grozavă de proteine, iar gălbenuşul conţine colină, care ajută la dezvoltarea memoriei.
45. Avocado. 

E un fruct care combate stresul, nervozitatea şi insomnia.
46. Bananele.

 Conţin substanţe benefice pentru creier. 
Glucoza, vitaminele şi mineralele fructelor îl energizează.
47. Caisele.

 Un amestec ideal de minerale ce stimulează neuronii. 
48. Stafidele. 
Au mult zahăr (75%), resursă energetică pentru creier.
49. Perele.

 Ajută circulaţia sangvină, iar zahărul şi substanţele asemănătoare hormonilor intensifică puterea "de lucru" a creierului.
50. Mazărea.

 E bogată în proteine bune pentru memorie şi concentrare.
51. Salata verde

 Substanţele opiacee calmează sistemul nervos. 
                                                                       
                                                                          Ochi 


52. Castanul sălbatic.
 Substanţele sale active calmează iritaţiile şi senzaţia de usturime.
53. Arnica.

Uleiurile esenţiale calmează inflamaţiile oculare.
54. Mesteacănul alb.

 Vitamina C, potasiul şi calciul conţinute întăresc imunitatea ochilor. 
55. Limba de miel. 
Are o mulţime de taninuri şi saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.
56. Rostopasca.

 Este eficientă împotriva viruşilor, în special pentru ochii uscaţi.
57. Gutuia. 

Cu pectină şi calciu, e bună pentru alergii şi febra fânului.
58. Iarba de silur (Euphrasia Officinalis). 

Calmează ochii în cazul persoanele tensionate, care stau mult în faţa calculatorului. 
59. Grăsimea de găină. 
Împreună cu iarba de silur, face minuni dacă e aplicată ca unguent pe ochi.
60. Strugurii. 

Aceste fructe ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne.
61. Pătlagina. 

Taninurile sale tratează infecţiile oculare.
62. Căpşun
ii
Ajută ochiul în timpul vederii nocturne. 
63. Centaurium minus. 
Tinctura acestei plante vindecă afecţiunile oculare.
64. Ananasul.

 Conţine numeroase enzime ce relaxează ochii celor care stau mult la calculator.
65. Rozmarin.

 Purifică ochii şi protejează vasele de sânge oculare. 
                                                                          
                                                                              Inimă 


66. Varza.
 Are mult potasiu şi fier, necesare inimii şi circulaţiei sangvine.
67. Broccoli.

 Previne ateroscleroza şi atacurile de cord, prin conţinutul de calciu, fier şi caroten.
68. Ridichea. 

Apără împotriva atacurilor de inimă. 
69. Portocalele. 
Conţin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sânge,
 În plus, are şi puţine calorii.
70. Morcovul. 

Acidul folic şi bioflavonoidele rădăcinoasei protejează inima.
71. Peştele. 

Acizii graşi Omega 3 apără sistemul vascular de inflamaţii şi de calcifieri. 
72. Ceapa. 
Scade presiunea sângelui, îmbunătăţeşte activitatea inimii şi circulaţia.
73. Usturoiul. 

Alicina conţinută previne accidentele vasculare cerebrale.
74. Usturoiul sălbatic.

 Substanţele sale curăţă sângele de toxine.
75. Sparanghelul. 

Asparagina curăţă cordul şi vasele mari de sânge. 
76. Cicoarea.
 Scade tensiunea arterială şi colesterolul, curăţă sângele cu ajutorul unor minerale specifice.
77. Uleiul de măsline.

 Energizează cordul şi reduce colesterolul.
78. Somonul.

 Acest peşte e o sursă bună de acizi graşi Omega 3, care reuşesc să scadă din nivelul trigliceridelor din sânge. 
79. Dovleacul. 
Are efect benefic în cazul hipertensiunii arteriale şi în bolile de inimă.
80. Cartofii. 

Protejează contra accidentelor cerebro- vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular.
81. Paprika.

 Protejează inima şi vasele de sânge. 
82. Roşiile.
 Diuretice eficiente, normalizează tensiunea arterială.
83. Măslinele.

 Reduc colesterolul nociv şi tensiunea arterială.
84. Merele. 

Conţin 300 de substanţe esenţiale pentru protecţia întregului sistem vascular.
85. Fasolea neagră.
 O cană din acest aliment furnizează între 120 şi 320 miligrame de magneziu, mineral ce previne apariţia tulburărilor de ritm cardiac.
86. Coacăzele.

 Cu cea mai mare concentraţie de minerale şi de vitamine C, B, D şi E, sunt bune pentru circulaţia sângelui. 
87. Zmeura. 
Acţionează ca o aspirină naturală, întărind sistemul imunitar.
88. Murele.

 Sunt considerate de specialiştii germani fructe cardioactive, ajutând la funcţionarea optimă a cordului.
89. Socul.

 Îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. 
90. Piersicile. 
Au multe vitamine şi oligoelemente care protejează inima.
91. Cireşele.

 Împrospătează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor şi siliciu.
92. Rubarba. 

Fortifică inima şi scade tensiunea arterială.
93. Grapefruit-ul.

 Are o enzimă specială, care previne obstrucţiile vasculare şi tromboza.
94. Ciuperca Shitake. 

Reduce colesterolul. 
95. Prunele. 
Previn tromboza.
96. Curmalele. 

Sunt bogate în fier, calciu şi potasiu. 
Reduc tensiunea arterială, protejează împotriva aterosclerozei.
97. Afinele. 

Pigmentul l
98. Ovăzul.
 Are acizi graşi, benefici în bolile cardiovasculare.
99. Porumbul.
 Are vitamina D şi vitamina K.
100. Ardeiul iute.
 Previne creşterea zahărului din sânge, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii
.

Sursa informatiilor: e-mail prelucrat de VIS. 
VA UREZ SA FITI SANATOSI, SI SA NU MAI FITI NEVOITI SA CALCATI VREODATA PE LA MEDIC, SAU PRIN FARMACII!