Pagini

miercuri, 25 ianuarie 2012

VALOAREA PENSIEI MEDII ÎN EUROPA

N-ar mai fi multe de comentat. Poate doar locul României în Uniunea Europeană în acest "clasament" şi că valorile  afişate sunt din iulie 2011 .
Numai bulgarii au o valoare a mediei  pensiilor mai mică decât a noastră (cu 32 de euro). În termeni reali însă, cred că şi ei ne depăşesc, pentru că preţurile acolo, la produsele de bază, sunt mult mai mici decât la noi.
Şi ar mai fi de subliniat faptul că, Bosnia, care a traversat ani grei de distrugeri în război,  şi care nu este nici măcar membră a UE, are practic o medie a pensiilor egală cu cea a României. Cam câţi ani ar trebui să mai treacă, pentru a ajunge măcar la nivelul de acum al Spaniei?  O speranţă că am putea să-i ajungem pe greci, care au mai mult decât dublu faţă de nemţi!!!!, mi-e teamă că  ar fi cam hazardată.S-auzim numai de bine, şi de pensii crescute!

Cum comentaţi?




37 de comentarii:

  1. TOP GUN
    VIC,
    Eu m-am hotarat,zi-mi unde-s pensiile barosane,fa-mi o harta si unde-s locurile faine,viata si trai dulce,la dolce farniente si uite cum fac:
    -Divortez de ce-am acasa si-mi iau o consoarta putred de bogata

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi, soluția ar fi mutarea românilor cu pensii mici și medii în Norvegia...

    RăspundețiȘtergere
  3. TOP GUN
    VIC,
    Asadar , sunt in stare sa fac sacrificiul asta,bag divortul si ma 'casatoresc cu pensia'!!!!!
    O SEARA EXCELENTA SI,SA FITI IUBITI!!!!
    I'M KIDDING!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Care tara are pensionarii militari "amestecati" printre pensionarii de asigurari sociale ? Care este pensia medie a pensionarilor militari (in tarile care au legi speciale pentru acestia) ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut, TOP GUN! Hotărăşte-te! Ori una, ori alta. Uite, îţi recomand Luxemmburgul. Dacă acum are 3000 euro, când îţi va veni ţie rândul la pensie, o-ho-ho!
    PS Ai curaj să-i arăţi soţiei tale, ce scrii aici? Eu nu cred!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sărut mâna, Gina! După ce criterii să-i departajezi pe românii respectivi? După media României, care este de 177 euro, nu cred că ar trebui să mai facem cine ştie ce selecţii. 95 % dintre ei se incadrează în categoria celor cu pensii mici. În Norvegia, chiar că am avea loc, cam 4 milioane de "asistaţi".

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim@ La capitolul acesta, noi, militarii pensionari, suntem cu siguranţă pe ultimul loc în toată Europa, indiferent de apartenenţa sau nu la UE. Suntem de râsul lumii! Mi-ai dat însă o idee. Să caut nişte date în acest sens, şi să le fac publice.

    RăspundețiȘtergere
  8. TOP GUN
    VIC,
    Consoarta mea stie ce are la usa,n-am curajul sa-i arat ,ptr.ca la mine totul e amuzament si distractie,gluma si buna dispozitie!!!!!!,.....!!!!!Deci 3000 de euro acu'???????Da-mi adresa ca-i scriu ,ce minunat sunt eu!!!!!Si le vreau pe amandoua,nu ma pot hotari!!!!!!
    O ZI EXCEPTIONALA SI, SA FIM IUBITI(EVIDENT DE ALTII SI DE DUSMANI)!!!!!!!!!!!!!!!! ......cu bani !!!!!
    P.S. Vic,tu tine-ma la curent cu adresa ,nr. de telefon,important e si nr.de zerouri de la sfarsitul cifrelor!!!!!!,ca sacrificiul nu e gratis ,..........!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. TOP GUN, n-ai înţeles! În Luxemburg, pensia medie este de 3000 de euro "per capita" cum le place ăstora, mai nou, să se exprime.
    În concluzie, n-am adrese, numere de telefon, sau nume. Mergi "la plesneala"! S-o găsi una pe acolo, şi pentru tine. Pensionara, desigur!

    RăspundețiȘtergere
  10. sa-i ajungem pe spanioli trebuie sa avem mediul lor privat si salariile medii de acolo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Marius! Dacă unii dintre ăştia, care s-au tot perindat pe la putere, n-ar fi furat ca-n codru, în mod firesc acum ar fi trebuit să fim cel puţin la nivelul Poloniei în ceea ce priveşte salariile şi pensiile. În anii 90, Polonia era în aceeaşi poziţie la block-start. Vezi şi tu unde sunt acum. 437, cu 177?

      Ștergere
  11. "... Nu era important ce sumă de bani primeai, ci anume ce puteai cumpăra cu ea. Ăsta-ilucrul de căpetenie şi asta-ţi spune dacă salariul tău este mare în fapt sau mare numai cu numele. ...un tâmplarera plătit cu trei dolari pe zi, la valoarea aur, pe când în statele din Sud era plătit cu cincizeci dolari – .... În Nord, o salopetă costa trei dolari – salariul pe o zi, iar în Sud costa şaptezeci şi cinci – adică salariul pe două zile... Prin urmare, salariile erau de două ori mai mari în Nord decât în Sud, deoarece salariile din Nord aveau mai multă putere de cumpărare decât celelalte."

    //www.scribd.com/doc/7828708/Marck-Twain-Un-Yankeu-La-Curtea-Regelui-Arthur , cap XXXI , pag.145

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, ai dreptate! Problema e că la noi preţurile sunt cam la fel ca în Europa de vest. Deci, din acest punct de vedere, diferenţa dintre pensiile lor şi ale noastre,este în termeni reali, foarte apropiată de realitate. Prin urmare, un francez pensionar spre exemplu, are venituri de 6 ori mai mari decât ale unui pensionar român. Şi fii sigur că alimentele combustibilii, serviciile şi utilităţile au cam aceeaşi valoare şi la ei, şi la noi.

      Ștergere
  12. "pentru ca pretul kilogramului de paine este la Paris 4 euro si la Bucuresti sub o jumatate de euro." (La mine in tirg , azi , 1 kg piine = 0,768 Euro)

    //www.businessmagazin.ro/analize/agricultura/cinci-ani-de-turbulente-pentru-pretul-graului-7616654/?p=2

    Copmbustibil ...//www.focusauto.ro/utile/2395/preturile-benzinei-si-motorinei-in-europa-la-20-mai-2011.html


    Etc ...

    A se retine : nu vreau sa arat ca pensiile noastre sint la nivelul celor de acolo ... trebuie , insa , sa se gaseasca elemente comune de comparatie (nu este suficient sa comparam numarul de euro care intra in discutie) ... Cunosc cetatean care , cu echivalentul a 2.500 E , era "boier" in Romania ... dar cu 3.200 CAD are greutati in "Canadezia" ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, cât zici că e kg. de pâine la noi? Eu n-am mai cumpărat demult pâine sub 1,5 euro kg. Uita-te în supermarketuri! Nu mai vorbim de diferenţa de calitate. La noi, pâinea mai este şi foarte proastă calitativ. Iar asta, cu greutăţi în Canada cu 3200 de dolari de-ai lor, dă-mi voie să nu te cred. Întâmplător, am nişte cunoştinţe, (soţ şi soţie) plecate acolo de numai doi ani. Trăiau aici ca vai de ei, cu rate permanente, într-o garsonieră. Acolo, primesc un salariu de 1100 CAD fiecare şi au tot ce le trebuie. Casă şi maşină în primul rând. Iar mâncarea acolo este atât de ieftină, că nici mie nu-mi vine să cred când îmi spun

      Ștergere
  13. Piine 0,3 kg ... 1,0 lei (in tirg ... 0,768 E/kg) ; 1,1 lei (la supermar... 0,845 E/kg) . Intr-adevar ... este piine "obisnuita" ... fara diamante , esente de corn de rinocer , sau alte adaosuri "pentru case regale" ...

    Despre Canadezia ... Cazul expus ... nu este "din burta" , sau "de propaganda" .

    //filosofiepebordura.blogspot.com/ (cere mult timp citirea arhivei... pentru formarea unei idei mai cuprinzatoare) .

    Cit despre "ieftinatatile" de pe acolo ... probabil ca intrebarile , care cer detalii despre viata de acolo , nu sint bine puse ... sau jena recunoasterii greutatilor de acolo este suficient de mare incit prezentarea realitatii sa fie inlocuita de prezentarea visurilor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, m-am dus pe câteva linkuri, dintre cele pe care mi le-ai trimis. Preţurile la produsele alimentare par într-adevăr mari dar, raportându-le la salariul minim pe oră, acestea sunt mai mult decât rezonabile.
      În conluzie, cunoştinţele mele, trăiesc mult mai bine acolo, într-o casă cu trei camere, 110 mp cu dependinţe cu tot, fără să facă foamea, ca aici. Casa e cumpărată pe credit iar maşina cu cash.N-au copii încă, din păcate.

      Ștergere
  14. //www.emigrarecanada.ro/emigrare/Locuinte/Toronto.html
    //emigrare-canada.torilex.md/ro/index.php?subaction=showfull&id=1167317664&archive=&start_from=&ucat=41&
    //translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://www.livingin-canada.com/food-prices-canada.html
    //translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://www.studyincanada.com/english/canada/cost.asp%3FPreference%3Dcanada
    //translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://www.numbeo.com/food-prices/country_result.jsp%3Fcountry%3DCanada
    //translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://relocatecanada.com/foodprice.html
    //translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://www40.statcan.ca/l01/cst01/econ155a.htm

    Comparativ cu :
    //www.a1.ro/news/social/vezi-diferente-de-pret-la-alimente-intre-romania-ungaria-si-bulgaria-112322.html#
    //www.romanialibera.ro/bani-afaceri/banii-mei/aceleasi-alimente-au-preturi-dublei-in-unele-piete-in-tara-213959.html
    //www.evz.ro/detalii/stiri/preturi-alimente-unde-gasesti-cea-mai-ieftina-mancare-din-romania-938252.html
    //www.hypermarketulonline.ro/PRODUSE_ALIMENTARE-Alimente_de_baza.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropo de cunoştinţele despre care-ţi spuneam. Nu au studii superioare. El a fost promovat rapid ca şef de echipă şi câştigă mai mult cu 1/3 decât ea. Mai fac adesea ore suplimentare, foarte bine plătite şi acestea. Spun că, îşi fac toate poftele dar nu cheltuiesc mai mult dec 600 CAD pe mancare, într-o lună.

      Ștergere
  15. "primesc un salariu de 1100 CAD fiecare" versus "câştigă mai mult cu 1/3 decât ea" ??????
    Repet : "probabil ca intrebarile , care cer detalii despre viata de acolo , nu sint bine puse..."

    Revenind "cu picioarele pe pamint" : nu mi-am propus sa demonstrez ca oriunde altundeva s-ar trai mai rau ca la noi ... am vrut sa arat ca , pentru a fi "corecti" trebuie sa avem elemente comune , comparabile , pentru a analiza diferentele intre noi si altii ... Abia atunci vom avea argumente inatacabile in demersurile noastre ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era vorba de salariul de baza, initial. Adica la angajare.Dupa cum vezi, sub standardul minim de acolo, care este de 8 CAD/oră, ceea ce ar însemna 320 CAD pe săptămâna sau, cel puţin 1280/lună. În fine, eu sustin că nu se compară traiul de aici, cu cel de acolo.Poate citeşte comentariile acestea cineva care-l cunoaşte pe un fost subordonat de-al meu. Era căpitan (inginer) când l-am trimis la un curs de perfecţionare pe brobleme de baze de date, organizat de filiala "Oracle" România. L-au "ghicit" şi l-au racolat. I-au plătit taxele de şcolarizare datorate armatei şi a plecat prin demisie, în Canada, cu soţie cu tot. Primul lor copil s-a născut acolo. Chestia asta se petrecea prin anul 1998. Nu mai ştiu nimic acum dar, în primii ani mă informam despre el de la colegii lui din Academie care mai rămăseseră în subordinea mea. Într-un an, i-a născut soţia (era gravidă când a plecat), şi-a luat un apartament şi o maşină. Nu ştiu în ce "stadiu" este acum. Îi dau numai iniţialele S. V. Ar mai fi de spus că toată promoţia lui a plecat din armată la firme private din ţară sau din străinătate, unul dintre ei fiind acum în SUA, la Sillicon Valley. (N. C.) Sunt curios să văd, dacă e cineva care-i cunoaşte.

      Ștergere
  16. Unora le e frig, altora le e frica.
    CU FRIGUL SI FRICA IN OASE
    http://mirceahamza.com/?p=1881

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Mircea! Da, substantivele acestea, care încep cu "f", frică, foame, frig, fiori au făcut să explodeze mămăliga românească, acum 22 de ani. Cred că şi în aceste zile, condiţiile sunt îndeplinite.
      Le recomand cititorilor mei să te viziteze, că au ce citi.
      O să merg să văd ce ai mai scris.

      Ștergere
  17. Victoras Victoras
    Nu e suficient ca vedem in vitrinele magazinelor bunuri pe care nu ni le putem permite ? Acuma trebuie sa vedem si salarii pe care nu o sa le avem ? Sadicule !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să trăieşti, Marine! Mai sadic decât matrozul, când a anunţat "tăierea" salariilor bugetarilor, nu cred că poate fi nimeni în ţara asta. Prefer totuşi vitrine pline, la care să mă uit cu jind, decât umilinţa statului la cozi, de pe timpurile lu' nea Nicu. Şi mai am încă speranţa, că voi apuca să văd normalitatea, în ţara mea.

      Ștergere
  18. "Prefer totuşi vitrine pline, la care să mă uit cu jind,..." ... Jean Valjean (?)... sau , mai ales , supunerea cu speranta "mintuirii" in "ceea-lume" propovaduite de ortodoxie

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonimule, văd că poţi să scrii pe blogul meu! Parcă te plângeai că nu se poate, chestii, vrăjeli. Las-o baltă, şi cântă pe la altă masă, plină cu portocale, ateule!

    RăspundețiȘtergere
  20. Vezi ca "blogger" iti da posibilitatea (in calitate de detinator al blogului) sa stabilesti (cu o oarecare aproximare) si eventualele legaturi/filiatii intre "anonimi" ...
    Si ... de cind a fi ateu este o chestie blamabila ? Eu am fost in pericol de a fi trecut in rezerva pentru ca am sustinut rolul educativ al religiei/bisericii pentru "masele largi populare" (abia despartite de "colegii lor de regn animal" care inca mai haladuiau prin copaci) ... asta in conditiile in care sint ateu ... pe cind altii , credinciosi/bisericosi fiind , nu prea au habar despre "ce este vorba in propozitie" cind ii intrebi ceva despre "de-ale bisericii/religiei/credintei" ...

    RăspundețiȘtergere
  21. Si , daca te deranjeaza anonimii cu "chestii , vrajeli" , interzice-le accesul ... si vei avea liniste si pace pe blog ... si numai comentarii convenabile/convenite...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O singură persoană este cenzurată pe acest blog. Până în prezent. Poate nu am mai spus-o până acum. Eu nu vreau audienţă, de dragul audienţei! Aşa că, poţi scrie ce vrei, dar în limita bunului simţ, pe care, dovedeşti totuşi, că îl ai!

      Ștergere
    2. Deci ... armistitiu ...

      Totusi ... "preferinta" aratata mai sus cum poate fi transpusa in "realizare" ... in contextul discutiei NeacsuJan 28, 2012 06:55 AM
      Ică Şt. O. VictorJan 29, 2012 12:33 AM

      Ștergere
    3. E simplu! Între statul la coadă, ore în şir, de cele mai multe ori fără să mai "apuci" ceva din "nimicurile" care se mai vindeau pe atunci, între cele două ore de program Tv, cu osanale la adresa conducătorului iubit, între energia electrică şi gazele întrerupte frecvent, între frigul din casă şi disperarea că-ţi pot muri copiii de foame şi frig, "prefer" dictatura lui Băsescu. Şi ştii de ce? Pentru că, faţă de ăla, de care credeam c-o să scăpăm numai după moartea sa naturală, de matroz vom scăpa cât mai curând.

      Ștergere
  22. Nu vad nicio legatura intre problema care a generat discutia - care este o problema de sistem - si rezolvarea (strict punctuala/personalizata) ... "scaparea" sugerata va conduce la "a nu ne mai curge balele" in fata vitrinelor pline ca urmare a imposibilitatii accesului la continutul lor ?
    Inteleg ca nu esti de acord cu drumul "Jean Valjean" ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce mi-e Jean Valjean, ce mi-e bătrâna care a furat un pachet de biscuiţi? Nu sunt de acord cu niciun "drum" care înjoseşte fiinţa umană.
      Nu stiu daca ati aflat cu totii, oamenii milostivi si instariti
      De batrana ce-a furat de foame un banal pachet de biscuiti.
      Ea de acolo isi cumpara sarmana, ieftin alimentul preferat
      Pana cand cu preturile astea, n-a mai avut bani si l-a furat.

      Nu stia sa minta si sa fure, a trait in cinste din putin
      Si-au vazut-o ca e speriata, parca o muncea un gand strain
      Nici n-au apucat s-o controleze, ca s-a si predat ca intr-un joc
      Si innebunita de durere a cazut si a murit pe loc.

      S-au furat averi de miliarde, tari intregi au fost facute praf
      Nici n-ar fi mai potrivita sigla decat o ruina si un jaf
      Iar acei ce le-au furat pe toate dau din cap profund dezamagiti
      Ca batrana a murit umila pentru un pachet de biscuiti.

      Totusi cat de rea esti soro lume,
      Ce cumplit spectacol iti permiti
      Daca s-a ajuns sa moara oameni
      Pentru un pachet de biscuiti.

      Adrian Paunescu

      Ștergere
  23. ... Ieşim la furat de inimi, aflate în prag de pensie ... ''lux-em-burgheză'' ... !!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Dupa cate am citit pe blogul tau, mai ai vreo 20 de ani pana la pensie. Iti doresc sa ajungi s-o ai de 3000 de euro, asa cum spui, luxemburgheza.

    RăspundețiȘtergere
  25. Si pentru ca mi-a placut ce, si cum scrii, te-am adaugat la lista mea.

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti ceva de spus, exprimati-va aici: