Pagini

marți, 12 iunie 2012

Algoritmi şi metode pentru determinarea drumurilor de lungime minimă între domiciliu şi secţia de votare


Uneori, mai mult gândesc statuile

M-am gândit, mergând către secţia de votare la care am fost arondat, la faptul că deşi am domiciliul într-o zonă centrală a Capitalei, iar pe o rază de 500 de metri în jurul acestuia au fost organizate 4 locaţii de votare cu câteva zeci de secţii, cei care au hotărât amplasarea secţiei noastre de votare nu cunosc chestiuni elementare de determinare a drumului critic. Nu trebuie să cunoşti nici algoritmii FORD sau Bell – Kallaba, nici vreuna din metodele CPM, PERT ori MPM şi nici nu am această pretenţie de la ei,dar când la câţiva paşi de acest cvartal, (11 blocuri, fiecare având între două şi şase scări ) la nici 500 de metri de cel mai îndepărtat punct al său, există 4 locaţii de votare, iar tu le stabileşti secţia de votare la aproape 3 km, nu poţi să nu te întrebi dacă aceşti „planificatori” au habar de ce se întâmplă cu ei pe această lume. Şi mai trebuie să ne mirăm că sectorul nostru a avut cea mai scăzută rată de participare la vot? Nu vă ascund faptul din această cauză copiii mei nu au mai vrut să voteze, chiar dacă m-am oferit să le facilitez deplasarea ducându-i cu maşina personală. Şi probabil ca ei au mai fost alte zeci de mii de tineri din acest cel mai populat sector al Bucureştiului (peste 400 000 de locuitori).
Poate că până la toamnă va sesiza cineva aceste anomalii şi vom vota şi noi „ ca oamenii”, la cea mai apropiată locaţie faţă de domiciliu. Dacă tot am schimbat prenumele primarului...
Se aude Robert? Poate ne rearondaţi şi pe noi la la una din următoarele locaţii: Şcoala Generală nr. 72, (aprox. 300 m.); Şcoala Generală nr. 81, (aprox.400 m.); Şcoala de Muzică nr. 5 (aprox. 300 m.); Şcoala Ajutătoare nr.5, (aprox. 300 m.). Hai că se poate!

6 comentarii:

  1. Aoleuuuu, Ică, da multe școli mai ai în zonă! Eu am una și bună. Am mai vorbit despre ea - Școala lu Vanghelie. Așa îi zice lumea, așa îi zic și eu. Noroc că nu mai am copii de școală. Cum mi-ar fi stat mie să zic că odraslele mele fac... școala lu Vanhelie?
    Da, să știi că nici eu nu am votat la școala asta, aflată la vreo 200 m de mine. Probabil că s-a gândit cineva că mișcarea face bine la sănătate și m-a trimis să votez la vreun km distanță. Oricum, tot mai aproape decât tine.
    S-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Iliuţă! Scăpasem (aşa credeam eu) "de norme" şi mi-am permis să scriu despre această planificare fără nicio noimă a secţiilor de votare. Poate că nu toate sunt aşa, dar e suficient să ai câteva pentru a scoate electoratul din sărite.
      Când să termin postarea, ţună ţoneria! Nu era Miţia, erau muţapirii care mi-au mai adus un rând de lucrări, cu termene foarte stricte. Aşa că am tras o fugă pe la tine să-ţi văd exit-poll-ul care nu te-a lăsat la greu! Acum o să mă-ngrop iar în hârtii câteva zile şi sper ca apoi să iau vacanţă înainte de a pleca în vacanţă, pe 25 iunie. Cred că tu şi ceilalţi prieteni virtuali îmi veţi ierta lipsa temporară din blogosferă. S-auzim numai de bine!

      Ștergere
  2. Salve Big Brother! Am trecut sa te salut si sa te felicit cu ocazia Zilei Parasutistilor Militari. Cam tirzie felicitarea, dar "mai bine mai tirziu...". Te-am pupat Ica! Multa sanatate si bucurii...si o vara cit mai putin caniculara. Stii tu...o caldura atit cit sa te simti bine la un "tzap" de bere si niste mititei la gratar impreuna cu familia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să trăieşti, gânditorule! Mai aveam puţin şi-ţi răspundeam după 10 zile! Îmi cer scuze! Gata, acum am luat vacanţă. Mai plec câteva zile să mă odihnesc, şi la începutul lui iulie sper să revin la normalitate cu prezenţa în blogosferă.
      Îţi doresc numai bine ţie, şi celor dragi ţie!

      Ștergere
  3. nu pot sa ma pronunt în legatura cu subiectul postarii tale, din motive pe care le cunosti, însa în legatura cu capodoperele Hamangia, vreau sa "ma dau mare" ;) In concediul meu de o luna în Romania, mi-am cumparat cu mult drag, o copie a Gânditorului, de la Muzeul de istorie din Constanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărut mâna, Carmen! Ţi-am citit postările despre vacanţa din România. Sper că te-ai simţit "ca acasă". Poate te îndeamnă gânditorul să vezi cândva şi complexul turistic prezentat în ultima mea postare.

      Ștergere

Daca aveti ceva de spus, exprimati-va aici: