Pagini

marți, 19 iunie 2012

Institutul Cultural Roman?

INSTITUTUL CULTURAL AL LUI ROMAN

Cu toate că nu am avut timp de privit la televizor decât "pe apucate", secvenţial cîteva faze din meciurile cele mai tari de la Euro 2012, de câteva zile, mă tot sâcâie un subiect abordat pe toate posturile TV, şi anume cel al trecerii ICR din curtea Băsescului, în cea a Senatului. Şi n-aş fi zis nimic despre această manevră politică (necesară cred eu) dacă nu mă stresau teribil nişte aşa zişi intelectuali care au sărit ca arşi să-şi apere idolul. Preşedintele Institutului Cultural... Roman, Horia Patapievici. Când îi aud (nu mai vorbesc când îi scriu) numele mă apucă o scârbă teribilă. Gândul mă duce fără să vreau la şocul avut acum cu aproape 18 ani în urmă, când devenise din asistent universitar la catedra de fizica a IPB, Directorul Centrului de Studii Germane al facultății de filosofie din Universitatea Bucureşti!!! Atunci am avut "ocazia" să-l întâlnesc pe acest individ. Pe scurt, şeful meu de la acea dată, (colonel inginer, doctor în ştiinţe) m-a rugat să merg la punctul de control pentru a-l însoţi pe "eminenţa sa" în biroul său. Cunoşteam motivele pentru care venea la comandant. Ar fi trebuit să-şi spună părerea despre o lucrare ştiinţifică pe care acesta o avea pregătită în vederea publicării, lucrare pe care personal o cunoşteam foarte bine pentru că o analizasem şi avizasem în Consiliul Ştiinţific al Unităţii.

Acestea au fost circumstanţele întâlnirii dintre noi. Cobor la PC şi mă prezint protocolar întinzându-i totodată mâna spre salut. Şi am rămas cu mâna întinsă. Nici măcar nu m-a salutat! O asemenea ofensă nu mi-a fost dat să trăiesc până atunci. Eram uluit. Conjuctural, dădusem mâna cu majoritatea generalilor din Ministerul Apărării şi Statul Major General. Firesc, bărbăteşte, fără reţineri. Şi acum? Îmi analizam ţinuta, îmi pipăiam tresele de locotenent - colonel, mi se părea că omul e "dus cu pluta". Chiar avea o figură de idiot! I-am făcut semn să intre şi, în spatele lui, în timp ce îi indicam traseul, i-am vărsat (în gând fireşte ) toate lăturile verbale existente în vocabularul uman. L-am condus la destinaţie după care am găsit o scuză pentru a nu mai participa la discuţii. De atunci mi-e aşa de "drag"! Şi nu m-a dezamăgit.

Iată căteva "perle culturale" emanate din cochilia şefului ICR. De 7 ani! Nu s-a stricat?


"Si am fost marcat de diferenta extraordinara dintre Institutul Cultural Maghiar si Centrul Cultural Roman din Paris, care era o fortareata neprimitoare, marcata de traditia statalo-securistica a oficialitatilor romanesti. Si mi-am spus ca asta are datoria sa faca un roman cu Institutul Cultural Roman: sa-l faca sa semene, in dezinvoltura si farmec, cu Institutul Cultural Maghiar de la Paris."

"Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără șira spinării”,
„un popor cu substanța tarată. Oriunde te uiți, vezi fețe patibulare… guri vulgare, trăsături rudimentare”,
„Românii nu pot alcătui un popor fiindcă valorează cât o turmă”"

"În toată istoria, mereu, peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lăsat romanii pe daci în forma hibridă strămoșească, ne-au luat în urină slavii: se cheamă că ne-am plămădit din această clisă, daco-romano-slavă, mă rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecăm, așa temeinic au făcut-o. Demnitatea noastră consta în a ridica mereu gura zvîntată, iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Călugăreni, ne-o umpleau iar la Războieni și așa mai departe, la nesfîrșit. Apoi ne-au luat la urină rușii, care timp de un secol și-au încrucișat jetul cu turcii, pe care, în cele din urmă, avînd o bășică a udului mai mare (de, beţiile...) i-au dovedit.”

15 comentarii:

  1. Simt o revolta si o scarba de nedescris....cred ca v-am mai spus-o dar ma repet!!!!!!!Si v-o spun si din punctul de vedere al unei mame de doi copii care nu accepta ca acestia sa ajunga sa citeasca porcariile culte emanate de mintea bolnava a acestui intelectual, platite de altfel foarte scump, in euro, de catre noi toti!!!!!!! S-au tacanit intelectualii romani de accepta sa fie condusi de asemenea dementi???? Mihaela Miky

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarut mana Mihaela! Văd că mi-au cotropit culturnicii blogul.
      E semn că nu prea le place adevărul. Mi-au zburat deja nişte răspunsuri! Sper să fie schimbat urgent. Dacă nu acum, poate la toamna!

      Ștergere
  2. Dispari D-le Patapievici! Nu mai intoxica Romania cu asemenea baliverne! Nu meriti functia pe care o detii! Faci neamul romanesc de rusine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si asta nici macar nu-i roman...S-a ales praful de tzara asta! Toate nulitatile sunt in politica si in cultura.
    Hai s-auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Marele Ciumpa! Ai dreptate, nu este român, dar alogenii " nu e şi ei oameni care iubeşte românii patibulari " ? Pune-şi-ar ştreangul la gât! În loc de papion!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Da Marine, dar de la "Trezeşte-te popor român!", în paranteză fie spus, unul dintre cele mai frumoase, mai argumentate şi mai emoţionante îndemnuri scrise vreodată pe bloguri, până la producţiile licenţioase ale şefului ICR e o diferenţă colosală. Aş putea să-l compar pe acest homo nullus, cu Dumitru Prunaru, spre exemplu? Niciodată! Ar fi un fel de blasfemie.
      Nu găsim în România un om demn de această funcţie? Unul care să nu se mai schimonosească spasmodic, cocoşat de atâta "cultură"? E cazul să ne lase!

      Ștergere
  5. Neatza buna la cititorii blogului si proprietarului acestuia! Pe caldurile astea stati prin case, beti cite-un tzap de bere-musai sa fie tzap ca altfel nu-i buna berica, ori daca nu betzi ceai fierbinte ca beduinii aia din Sahara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, sergeant! N-ai mai avansat şi tu?
      Eu plec la munte mintenaş. Aşa că gata cu zăduful!
      Ne mai "vedem" în iulie.

      Ștergere
  6. ULTIMATUMUL OFICIAL ADRESAT DE CINEASTUL ROBERT HORVATH PRIMULUI MINISTRU PONTA !
VOI CHEMA DIN NOU POLITIA LA ICR NEW YORK DACA PATAPIEVICI NU ESTE SCHIMBAT SI EXPOZITIA ANTISEMITA NU ESTE INCHISA !

    PRESEDINTE DE ONOARE ICR …..TRAIAN BASESCU

    PRIMUL MINISTRU
    ULTIMATUM OFICIAL

    Domnule Ponta
    Ma numesc Robert Horvath Deva
    Sunt de meserie cineast. Absolvent IATC Bucuresti – Cinematografie.
    Nu am renuntat la cetatenia romana si nu o voi face niciodata .
    Impreuna cu sotia mea Kiyoko reprezint media Japoneza in SUA.
    Sunt Presedintele DEVARTES FILM INTERNATIONA cu studiouri in New York
    Si Tokyo.
    Eu sunt artistul care prin chemarea politiei americane am deslantuit deacum
    prea cunoscutul scandal ICR New York si o voi face din nou cat de curand daca
    conditiile ultimatului meu nu sunt indeplinite.
    http://devanewyork.blogspot.com/2010/01/expozitia-patapievici-deschisa-dupa-doi.html
    Cu cativa ani in urma un ziar danez a publicat o serie de cartoons (desene satirice ) la adresa profetului Mohamed. Aceste desene au creiat o explozie in lumea islamica. Protestele , incendiile si violenta stradala au cauzat numeroase victime.
Ca revansa Mahmoud Ahmadinejad presedintele Iranului a creiat o uriasa expozitie de desene satirice la care au paricipat mii de participanti din intraga lume. Premile pentru castigatori au fost in jur de 20.000 $.
Din acest moment realitatea bate fictiunea. Unul din castigatorii acestei
manifestari devine creiatorul unei expozitii Al Queda la New York la colt de strada cu sediul ONU. Aceasta expozitie a propagandei islamice a fost organizata si sponsorata de statul roman. Artistul poarta numele de OMAR AMWAR AMBAKI sI este cetatean irakian .Exact aceleasi exponate care au aparut in expozitia care provaduia distrugerea lumii vestice si un nou Holocaust impotriva poporului evreu apar la Galeria Romania, in deacum celebra expozitie ICR New York, care a creia un scandal monstru.
    Scandalul a fost monstru dar cenzura si diversiunea au fost si mai mare. Despre caracterul islamic al acesteimanifestari ( artistii romani au fost doar recuzitasi diversiunea ) nu a patruns in tara sau nici un rand in presa sau un fragment de comentariu la televiziune….. serviciile secrete facandu-si deplin datoria. Dupa ce la chemarea mea ,politia americana a descins in forta in miez de noapte la ICR scandalul a devenit international. Dupa atentionarea verbala a sectiei romanesti de la Departanmentul de Stat al SUA , Anti Defamation Leaugue a adresat un protest vehement din partea evreimii americane.
    Acest protest impotriva primei expozitii antisemite sponsorate de vreun guvern democratic de la infrangerea lui Hitler de catre aliati, a fost confirmat telefonic atat mie
cat si redactorului Culian de la NY .Magazin de catre directorul sectiei externe, Ionathan Vick.
Ancheta FBI a luat sfarsit.
Filmul meu ” UN NOU ATAC AL QUEDA LA NEW YORK ” va fi prezentat la cele mai importante teleniziuni americane si japoneze si la un canal francez. Ne aflam astfel in preajma unui scandal interntional fara precedent.
    CONDITIILE MELE SUNT URMATOARE
    -INCHIDEREA EXPOZITIEI SI VOPSIREA IN ALB A PERETII GALERIEI ICR NEW YORK
    - SCHIMBAREA IMEDIATA A CONDUCERII ICR PATAPIEVICI CAT SI ECHIPEI DIN NEW YORK
    In caz contrar voi chema din nou politia, atentiona FBI si voi adresa un protest Departamentului de stat SUA etc……
    Confirmati primirea si numarul de inregistrare.
    Robert Horvath Deva
    Cineast
    Urmariti ROBERT HORVATH DEVA BLOG/

    RăspundețiȘtergere
  7. ICR, trebuia sa ramana la basescu (functia). despre patapievici nu pot sa spun decat ca este un fost securist

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Marius! O avea şi ăsta grade? Poate că era mai mare în grad decât mine, dar "acoperit". Dacă tot pleacă Băsescu, să se ducă şi Pata' după el!

      Ștergere
  8. FASCISMUL ROMAN ANTI ROMAN TREBUIE OPRIT !
    New York Magazin
    Domnule redactor Culian
    Asistam la o contralevolutie. Elita tarii se ridica impotriva interesului si
    nazuintele Romaniei. Mii de intelectuali se ridica in apararea celui mai sinistru personaj imaginabil seful ICR, Horia Patapievici.
    Nu noi am creiat acum patru ani celebrul scandal ICR New York. Scandalul
    este continuu si este creiat de o banda anti culturala si anti romaneasca asezata
    in fruntea culturii....sau mai precis in fruntea anti culturii.
    Cel mai grav este faptul ca am fost tradati. Ponta si noua putere in loc sa-i arunce la lada de gunoi sa hotarat sa lase conducerea ICR neatinsa.
    Umilirea celor putini si cinstiti continua.
    Pentru prima data in istoria politica asistam la un fenomen nou cu totul inedit. Romanii se ridica impotriva lor insasi. Clasa politica aliata cu elita intelectuala se infasoara cu drapelul antinational sfaramand cu furie tot ce au creat generatile precedente. O natiune intreaga refuza sa se uite in oglinda fiindu-i rusine sa fie roman. Desfintarea culturii nationale este institutionalizata, devenind politica de stat. Eminescu este daramat, limba romana este considerata un pericol, iar folclorul uitat cu desăvarsire. Noua inchizitie lustruieste catusele. Cei care se ridica impotriva noului tip de fascism sau au putina demnitate, sunt declarati nebuni de legat .Ei trebuie desfiintati” Nu intamplator conducatorii acestui fascism sint grupul de intelectuali antiroman din lurul presedintelui Basescu .........
    Suntem putini dar multi la New York. La fel ca acum patru ani trebuie sa uitam ce ne
    desparte si sa ne unim fortele. Sper ca intelectuaiii si oamenii de bine din tara si din diaspora sa ni se alature.
    Fascimul roman anti roman trebuie oprit !
    http://devanewyork.blogspot.com/
    Robert Horvath Deva cineast New York

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti ceva de spus, exprimati-va aici: